SVEA-metoden, ett framgångsrikt tematiskt lärande med en klar helhetssyn
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1217Abstract
Elever måste kunna hantera en verklighet i snabb förändring med rask teknikutveckling. Skolan bör förbereda dem på en globaliserad värld. Det gäller att skapa så bra förutsättningar som möjligt för lärandet. Men det saknas ofta en helhetssyn i skolan, skriver Bia Dahl. En lösning är att tänka tematiskt, när man organiserar innehållet, planerar undervisningen och arrangerar lärandemiljön, menar hon.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2012 Dahl

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Bia Dahl har arbetat 42 år i grundskolan, dels på Södra och på Råssnässkolan i Motala, samt på Matteusskolan och de senaste 25 åren på Hagaskolan i Norrköping. Under 15 år av dessa har hon fått fria tyglar att utveckla sin SVEA-metod i årskurserna 4–9.