Published 2014-11-19
Keywords
- Didaktik och lärande,
- Ämnesdidaktik
How to Cite
Abstract
Många gymnasieelever tycker att linjära funktioner är svårt att förstå, speciellt när det kommer till grafisk representation. Det är bland annat komplicerat att förstå ord som lutning. Därför behöver de få fler möjligheter att diskutera begreppen och vilka parametrar som påverkar representationen.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Artigue, M. (1992). Functions from an algebraic and graphic point of view: cognitive difficulties and teaching practices. The concept of function: Aspects of epistemology and pedagogy, 25, 109-132.
Greenes, S., Chang, K. Y., & Ben-Chaim, D. (2007, 2007). International survey of High School Students´ Understanding of key concepts of linearity. Paper presented at the I Proceedings of the 31st Conference of the International Group for Psychology of Mathematic Education (ss. 273-280).
Umeå universitet. (2005). Resultat från nationellt kursprov i Matematik kurs B, våren 2005, samt urval av lärarenkät. (2014, augusti, 26, 9:39). Tillgänglig via http://www5.edusci.umu.se/np/NP-info/Resultat-B-vt05.pdf
Zaslavsky, O., Sela, H., & Leron, U. (2002). Being sloppy about slope: The effect of changing the scale. Educational Studies in Mathematics, 49(1), 119-140.