No. 12 (2017)
Articles

Tryggare barn på fritidshemmet – börjar med oss själva

Helene Elvstrand
Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Lärande, Estetik, Naturvetenskap (LEN), Linköpings universitet
Bio
Josefin Hollertz
Folkparksskolan, Norrköping
Bio
Anton Lilja
Folkparksskolan, Norrköping
Bio
Jimmy Nergården
Folkparksskolan, Norrköping
Bio
Erik Landers
Folkparksskolan, Norrköping
Bio
Annette Berggren
Folkparksskolan, Norrköping
Bio
Elsa Karlsson
Folkparksskolan, Norrköping
Bio
Ett barn sitter fokuserat och målar
Categories

Published 2017-05-22

Keywords

  • Fritidshem,
  • Skolutveckling

How to Cite

Elvstrand, H., Hollertz, J., Lilja, A., Nergården, J., Landers, E., Berggren, A., & Karlsson, E. (2017). Tryggare barn på fritidshemmet – börjar med oss själva. Venue, (12), 1–4. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1765

Abstract

Att ha kompisar, få leka och känna sig trygg med både vuxna och barn är något alla elever har rätt att känna och uppleva på sitt fritidshem. På Folkparksskolans fritidshem i Norrköping har vi de senaste åren aktivt arbetat med att utveckla våra arbetsformer för att alla elever ska uppleva glädje och trygghet på vårt fritidshem.

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.

References

  1. Närvänen, AL.& Elvstrand, H. (2015). Aktionsforskning, Venue. Linköpings universitet.

  2. Skolverket (2014). Skolverkets Allmänna Råd, Stockholm. Skolverket.