Läraren i centrum – skrivarcirkeln som handledning och kollegialt lärande
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1435Keywords:
SkolutvecklingAbstract
Lärares erfarenheter är det som bygger upp den beprövade erfarenhet som skolans utbildning ska vila på. Idag lyfter allt fler, såväl forskare som beslutsfattare, fram läraren som en av de viktigaste nycklarna till en framgångsrik skola.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Prop 2009/10:165. Den nya skollagen – för kunskap, valfrihet och trygghet. Stockholm: Utbildningsdepartementet.
SFS 2010:800. Skollag. Stockholm: Utbildningsdepartementet.
Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2014 Kåreklint, Samuelsson

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Lars Kåreklint är utbildningsledare med ansvar för skolsamverkan vid kansliet för området utbildningsvetenskap vid Linköpings universitet.
Marcus Samuelsson har arbetat sju och ett halvt år som lärare på olika slags grundskolor. Han började som speciallärare för utåt- och inåtvända elever med social och känslomässig problematik. Efter tre år växlade han om och arbetade som lärare i teknik, biologi liksom trä- och metallslöjd i fyra år. Marcus sista halvår arbetade han som klasslärare för en 5-6:a. Marcus forskar kring fostran, disciplin, ledarskap med mera.