Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
VENUE | Linköpings universitet
  • Publicerat
    • Senaste
    • Temanummer
    • Venue 10 år
    • Arkiv
  • Venue-artiklar
  • Utbildning, lärande, forskning (ULF)
  • Skicka in bidrag
  • Om Venue
    • Om
    • Redaktionella riktlinjer
    • Redaktion
    • Kontakt
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Nr 18 (2020)

Nr 18 (2020)

					Visa Nr 18 (2020)
DOI: https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.2020.18
Publicerad: 2020-02-24

Venue-artiklar

  • Lärarstudenters strategier för att hantera känslomässiga utmaningar

    Henrik Lindqvist
    • PDF
  • Formar och förargar – lärplattform som redskap för återkoppling

    Agneta Grönlund
    • PDF
  • Kunskapsbedömning genom validering – att ge erkännande åt vuxnas lärande

    Per Andersson
    • PDF
  • Extra anpassningar i skolan ur speciallärares och specialpedagogers perspektiv

    Kristin Westerholm, Tove Mattsson, Henrik Lindqvist
    • PDF
  • Resurspersonal i skolan – vad visar forskningen?

    Henrik Lindqvist, Rickard Östergren, Lotta Holme
    • PDF
  • Rundor med fokus på undervisningskvalitet Professionell utveckling genom kollegialt lärande för lärare

    Henrik Lindqvist, Linköpings universitet, Jennifer Gore, University of Newcastle, Australien
    • PDF
  • Bedömning av yngre elevers muntliga berättande Svårigheter, möjligheter och tillvägagångssätt

    Fredrik Alm, Linköpings universitet, Marie Unosson, Askeby skola
    • PDF
  • Rekryterare, matchmaker och brandman

    Åsa Mårtensson
    • PDF

Om Venue

Venue vill stimulera dig inom skolvärlden och utbildningsforskare till ett kvalificerat tanke- och kunskapsutbyte genom beskrivningar av erfarenheter och forskning om förskola och skola.

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Artiklar inom ULF (Utbildning, Lärande, Forskning)
    • Bedömning (ULF)
    • Etik och värden (ULF)
    • Flerspråkighet (ULF)
    • Förskola (ULF)
    • Fritidshem (ULF)
    • Lärares ledarskap (ULF)
    • Matematik (ULF)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (ULF)
    • Skolutveckling (ULF)
    • Sociala relationer (ULF)
    • Svenska (ULF)
    • Lärarutbildning (ULF)
    • Vuxnas lärande (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue-artiklar
    • Bedömning (Venue)
    • Etik och värden (Venue)
    • Flerspråkighet (Venue)
    • Förskola (Venue)
    • Fritidshem (Venue)
    • Lärares ledarskap (Venue)
    • Matematik (Venue)
    • Musik, idrott, bild (Venue)
    • Naturvetenskap, teknik (Venue)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (Venue)
    • Skolutveckling (Venue)
    • Sociala relationer (Venue)
    • Specialpedagogik (Venue)
    • Främmande språk (Venue)
    • Svenska (Venue)
    • Lärarutbildning (Venue)
    • Vuxnas lärande (Venue)

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

Venue: Populärvetenskaplig tidskrift för forskning om skola och förskola
ISSN 2001-788X (Online)

Artiklar: © Författarna
Övrigt innehåll © 2012-2025 Venue
Creative Commons License
Om inget annat anges är verk from 2019 licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.

Tillhandahålls av Linköping University Electronic Press

Tillgänglighetsredogörelse

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.