Det kan vara rätt att göra fel: Om undervisning i förskolan Johanna Frejd, Niklas Pramling, professor
En komplett och nyanserad karta: Om elever i pedagogiska kartläggningar Kristin Westerholm, Lotta Holme, Jessica Isaksson, Sara Sjöberg
Tema – en väg för att skapa helhet och lugn i det fritidspedagogiska arbetet Helene Elvstrand, Lina Lago
Starka känslor: en studie om gymnasieelevers erfarenheter av viktiga skolprestationer Håkan Löfgren, Caroline Faleström, Linda Råbesjö, Britta Stafstedt, Lars Strömberg, Patrik Finnberg, Josefine Selberg, Susanne Dahlborg, Anders Hallqvist, Agneta Grönlund
Att studera gymnasieelevers prestationsemotioner genom berättelser Håkan Löfgren, Caroline Faleström, Linda Råbesjö, Britta Stafstedt, Lars Strömberg, Patrik Finnberg, Josefin Selberg, Anders Hallqvist, Agneta Grönlund