
Published 2012-02-02
Keywords
- Betyg,
- Skolutveckling,
- Lärarutbildning
How to Cite
Abstract
Arbetet med det centrala innehållet är inte något som kommer automatiskt, det måste arbetas med återkommande och brytas ner och presenteras på ett för eleverna begripligt sätt. Det är avgörande hur läraren presenterar det centrala innehållet för hur väl eleverna ska till sig denna skrift och vad som står skrivet i den.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Berzén Stålheim, E. & Jönsson, M. (2011). Elevers medvetenhet om kursmålen i Idrott och Hälsa: En jämförande studie bland elever i årskurs 9. Uppsala: Uppsala Universitet.
Hallerdt, B. (1995). Studieresultat och social bakgrund: En översikt över fem års forskning. Skolverket: Stockholm.
OECD. (2010). PISA 2009 results: Overcoming social background. Vol. 2, Equity in learning opportunities and outcomes. OECD: Paris.
Skolverket. (2004). Nationella utvärderingen av grundskolan 2003: Sammanfattande huvudrapport. Skolverket: Stockholm.
Skolverket. (2010). Attityder till skolan 2009: Elevernas och lärarnas attityder till skolan. Skolverket: Stockholm.