Det nya livslånga lärandet utmanar folkbildningen
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.13223Keywords:
Vuxnas lärande, folkbildningAbstract
Samhällsutvecklingen påverkar folkbildningen. Vi ställs inför både möjligheter och svårigheter i en tid av ständig förändring, då det livslånga lärandet spelar en viktigare roll än någonsin både för samhället och för individen. Därför måste kunskapsleverantören vara beredd till anpassning för att i hård konkurrens vara ett attraktivt val för den enskilde som söker ny kunskap.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2013 Lindahl

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Ulrika Lindahl arbetar som verksamhetsansvarig vid Medborgarskolan i Jönköping. Hon är också instruktör i Nia-teknik – en kombination av träning och personlig utveckling. Ulrika lärde känna folkbildningen närmare under den tid hon undervisade som Nia-instruktör vid Medborgarskolan och har sedan fyllt på med ytterligare erfarenheter och kunskaper i rollen som verksamhetsansvarig.