Det nya livslånga lärandet utmanar folkbildningen

Authors

  • Ulrika Lindahl Medborgarskolan, Jönköping

DOI:

https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.13223

Keywords:

Vuxnas lärande, folkbildning

Abstract

Samhällsutvecklingen påverkar folkbildningen. Vi ställs inför både möjligheter och svårigheter i en tid av ständig förändring, då det livslånga lärandet spelar en viktigare roll än någonsin både för samhället och för individen. Därför måste kunskapsleverantören vara beredd till anpassning för att i hård konkurrens vara ett attraktivt val för den enskilde som söker ny kunskap.

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.

Author Biography

Ulrika Lindahl, Medborgarskolan, Jönköping

Ulrika Lindhal Ulrika Lindahl arbetar som verksamhetsansvarig vid Medborgarskolan i Jönköping. Hon är också instruktör i Nia-teknik – en kombination av träning och personlig utveckling. Ulrika lärde känna folkbildningen närmare under den tid hon undervisade som Nia-instruktör vid Medborgarskolan och har sedan fyllt på med ytterligare erfarenheter och kunskaper i rollen som verksamhetsansvarig.

Ordmolm. Folkbildning, arbetsliv, demokrati, skola, deltagande, välfärd med flera.

Downloads

Published

2013-11-19

How to Cite

Lindahl, U. (2013). Det nya livslånga lärandet utmanar folkbildningen. Venue, (3), 1–4. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.13223