Utomhusdidaktik i högstadiet – fungerar det?
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1549Keywords:
UtomhusdidaktikAbstract
”Det kommer aldrig att fungera, det är ju tonåringar det handlar om, tänk om det regnar. De vill inte gå ut”. Det är en vanlig farhåga inför att undervisa utanför klassrummet och yttrades av en lärare inför vårt forskningsprojekt i utomhusdidaktik för högstadieelever. Fick läraren rätt? Vad tycker lärare i år 7–9 om utomhusdidaktik efter ett år av regelbunden utomhusundervisning?
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Rickinson, M., Dillon, J., Teamey, K., Morris, M., Choi, M., & Sanders, D., & Benefield, P. (2004). A review of research on outdoor learning. Shrewsbury, UK: Field Studies Council/National Foundation for Educational Research.
Skolverket. (2001). Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet 2011. Stockholm: Fritzes.

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2015 Fägerstam

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.