No. 8 (2015)
Articles

Linköpingsdoktorer höjer nivån på pedagogisk forskning i Rwanda

Sven B. Andersson
Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Pedagogik och vuxnas lärande, Linköpings universitet
Bio
Ingrid Andersson
Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Pedagogik och vuxnas lärande, Linköpings universitet
Bio
Doktorsavhandlingar.

Published 2015-05-25

Keywords

  • Matematik,
  • Ämnesdidaktik

How to Cite

Andersson, S. B., & Andersson, I. (2015). Linköpingsdoktorer höjer nivån på pedagogisk forskning i Rwanda. Venue, (8), 1–3. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.15414

Abstract

Tack vare samarbetet med Linköpings universitet har en forskarutbildning i pedagogik för första gången genomförts med deltagare från Rwanda. Nio universitetslärare vid Universitetet i Rwanda har doktorerat i pedagogik vid Institutionen för beteendevetenskap och lärande vid Linköpings universitet.

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.

References

  1. Doyle, W. (2000). Authenticity. Paper presented at American Educational Research Association (AERA), Annual Meeting 24-28 April, 2000, New Orleans, USA.
  2. Dewey, J. (1938/1997). Experience and education. New York: Touchstone.