No. 8 (2015)
Articles

Transformation, interaktion eller kunskapskonkurrens – Forskningsanvändning i praktiken

Glenn Hultman
Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Pedagogik och didaktik, Linköpings universitet
Bio
Omslaget på rapporten.
Categories

Published 2015-06-08

Keywords

  • Skolforsk,
  • Skolutveckling

How to Cite

Hultman, G. (2015). Transformation, interaktion eller kunskapskonkurrens – Forskningsanvändning i praktiken. Venue, (8), 1–4. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.15416

Abstract

Användningen av forskningsresultat har aktualiserats inom ett delprojekt inom SKOLFORSK. I projektet spåras det som faktiskt sker i kommuner och skolor i dag där mycket av arbetet har bäring på hur forskningen kan användas för att utveckla skolan. Fokus ligger på dynamiken mellan forskning och skolor och vilken typ av forskning som är användbar och på vilket sätt den realiseras och används av lärare i deras arbete.

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.