Transformation, interaktion eller kunskapskonkurrens – Forskningsanvändning i praktiken

Authors

  • Glenn Hultman Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Pedagogik och didaktik, Linköpings universitet

DOI:

https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.15416

Keywords:

Skolforsk, Skolutveckling

Abstract

Användningen av forskningsresultat har aktualiserats inom ett delprojekt inom SKOLFORSK. I projektet spåras det som faktiskt sker i kommuner och skolor i dag där mycket av arbetet har bäring på hur forskningen kan användas för att utveckla skolan. Fokus ligger på dynamiken mellan forskning och skolor och vilken typ av forskning som är användbar och på vilket sätt den realiseras och används av lärare i deras arbete.

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.

Author Biography

Glenn Hultman, Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Pedagogik och didaktik, Linköpings universitet

Glenn Hultman Glenn Hultman är professor i pedagogiskt arbete vid Linköpings universitet.

Omslaget på rapporten.

Downloads

Published

2015-06-08

How to Cite

Hultman, G. (2015). Transformation, interaktion eller kunskapskonkurrens – Forskningsanvändning i praktiken. Venue, (8), 1–4. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.15416

Issue

Section

Articles

Categories