Teoretisk kunskap hjälpte mig förstå min praktik

Authors

  • Jenny Henriksson Högskolan Kristianstad

DOI:

https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.5084

Keywords:

undervisning, förskola, sociala konstruktioner, teoretisk förståelse, Förskollärare

Abstract

I texten berättar jag om hur min tid som doktorand i forskarskolan ReCEC och hur den licentiatuppsats som jag skrev (Henriksson, 2022) har bidragit till att utveckla min förståelse för mig själv som undervisande förskollärare och min undervisningspraktik.  I texten lyfts utmaningar och dilemman som förklaras med stöd i licentiatstudiens resultat. Syftet är att visa hur en teoretisk förståelse bidrar till utvecklandet av förskolans undervisningspraktiker.

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.

Downloads

Published

2024-04-29

How to Cite

Henriksson, J. (2024). Teoretisk kunskap hjälpte mig förstå min praktik. Venue, (26). https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.5084