svenska
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.5089Keywords:
Förskola, digitala verktyg, forskarskolaAbstract
Artikeln beskriver delar av resultat från en praktiknära studie om digitala verktyg i förskolan. I studien har förskollärare prövat olika sätt att undervisa med digitala verktyg med barn mellan 2-5 år. Studien visar bland annat att digitala verktyg är komplexa och att förskollärare behöver möjligheter att föra diskussioner om didaktiska frågor rörande undervisning med digitala teknologier.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Otterborn, A., Schönborn, K., & Hultén, M. (2019). Surveying preschool teachers’ use of digital tablets: general and technology education related findings. International Journal of Technology and Design Education, 29(4), 717–737. https://doi.org/10.1007/s10798-018-9469-9
Petersen, P. (2020). Delaktighet och digitala resurser: barns multimodala uttryck för delaktighet i förskolan i flerspråkiga områden. [Doktorsavhandling, Stockholms universitet, Institutionen för pedagogik och didaktik.]. DiVA: https://su.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2:1391351
Skolverket. (2022). Skolverkets uppföljning av digitaliseringsstrategin 2021. Skolverket.

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2024 Tove del Gaiso

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.