Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
VENUE | Linköpings universitet
  • Publicerat
    • Senaste
    • Temanummer
    • Venue 10 år
    • Arkiv
  • Venue-artiklar
  • Utbildning, lärande, forskning (ULF)
  • Skicka in bidrag
  • Om Venue
    • Om
    • Redaktionella riktlinjer
    • Redaktion
    • Kontakt
  • Sök
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. In English

In English

Articles in English

2016

Working with Schools in Disadvantaged Urban Contexts

2015

Keeping Teaching Complex: Policy, Research and Practice

The role of context in the TPRS classroom

2014

The Manifesto for Change

I learn so well when I try to explain to others

2013

The cycling Somalis

The educators' thoughts on technology in preschools

Inclusive collaboration in and outside the classroom

Station work at a preschool department: Children, participation and interplay

2012

Teachers' propensity to intervene

Contemporary Crises of Meaning and Action in Youth 

The skilled maths teacher sets the pace

Om Venue

Venue vill stimulera dig inom skolvärlden och utbildningsforskare till ett kvalificerat tanke- och kunskapsutbyte genom beskrivningar av erfarenheter och forskning om förskola och skola.

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Artiklar inom ULF (Utbildning, Lärande, Forskning)
    • Bedömning (ULF)
    • Etik och värden (ULF)
    • Flerspråkighet (ULF)
    • Förskola (ULF)
    • Fritidshem (ULF)
    • Lärares ledarskap (ULF)
    • Matematik (ULF)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (ULF)
    • Skolutveckling (ULF)
    • Sociala relationer (ULF)
    • Svenska (ULF)
    • Lärarutbildning (ULF)
    • Vuxnas lärande (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue-artiklar
    • Bedömning (Venue)
    • Etik och värden (Venue)
    • Flerspråkighet (Venue)
    • Förskola (Venue)
    • Fritidshem (Venue)
    • Lärares ledarskap (Venue)
    • Matematik (Venue)
    • Musik, idrott, bild (Venue)
    • Naturvetenskap, teknik (Venue)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (Venue)
    • Skolutveckling (Venue)
    • Sociala relationer (Venue)
    • Specialpedagogik (Venue)
    • Främmande språk (Venue)
    • Svenska (Venue)
    • Lärarutbildning (Venue)
    • Vuxnas lärande (Venue)

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

Venue: Populärvetenskaplig tidskrift för forskning om skola och förskola
ISSN 2001-788X (Online)

Artiklar: © Författarna
Övrigt innehåll © 2012-2025 Venue
Creative Commons License
Om inget annat anges är verk from 2019 licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.

Tillhandahålls av Linköping University Electronic Press

Tillgänglighetsredogörelse

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.