Matematikprojekt - Learning Study
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.13201Keywords:
Matematikdidaktik, Ämnesdidaktik, Learning studyAbstract
Våra erfarenheter av Learning Study är att det inte enbart hänger på hur man är som lärare för att eleverna ska lyckas, utan att det avgörande är om läraren är medveten om de kritiska aspekterna i det som ska läras ut, skriver Tintin Kullered och Malin Simonsson, Rimforsa skola. De konstaterar hur elever som tidigare hade svårigheter i matematik presterar bättre med hjälp av metoden.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Holmqvist, M. (2006) Lärande i skolan: Learning study som skolutvecklingsprojekt. Lund: Studentlitteratur
Runesson, U. (2007). A collective enquiry into critical aspects of teaching the concept of angles
Runesson, U. (20200415) Föreläsning på Jönköpings Högskola om Learning Study
Skolverket (2010) Utveckla din bedömarkompetens
Skolverket (2009) Vad påverkar resultaten i svensk grundskola

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2013 Kullered, Simonsson

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.