Published 2013-01-23
Keywords
- Matematikdidaktik,
- Ämnesdidaktik,
- Learning study
How to Cite
Kullered, T., & Simonsson, M. (2013). Matematikprojekt - Learning Study. Venue, (2), 1–4. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.13201
Abstract
Våra erfarenheter av Learning Study är att det inte enbart hänger på hur man är som lärare för att eleverna ska lyckas, utan att det avgörande är om läraren är medveten om de kritiska aspekterna i det som ska läras ut, skriver Tintin Kullered och Malin Simonsson, Rimforsa skola. De konstaterar hur elever som tidigare hade svårigheter i matematik presterar bättre med hjälp av metoden.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
- Holmqvist, M. (2006) Lärande i skolan: Learning study som skolutvecklingsprojekt. Lund: Studentlitteratur
- Runesson, U. (2007). A collective enquiry into critical aspects of teaching the concept of angles
- Runesson, U. (20200415) Föreläsning på Jönköpings Högskola om Learning Study
- Skolverket (2010) Utveckla din bedömarkompetens
- Skolverket (2009) Vad påverkar resultaten i svensk grundskola