Matematikprojekt - Learning Study
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.13201Keywords:
Matematikdidaktik, Ämnesdidaktik, Learning studyAbstract
Våra erfarenheter av Learning Study är att det inte enbart hänger på hur man är som lärare för att eleverna ska lyckas, utan att det avgörande är om läraren är medveten om de kritiska aspekterna i det som ska läras ut, skriver Tintin Kullered och Malin Simonsson, Rimforsa skola. De konstaterar hur elever som tidigare hade svårigheter i matematik presterar bättre med hjälp av metoden.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Holmqvist, M. (2006) Lärande i skolan: Learning study som skolutvecklingsprojekt. Lund: Studentlitteratur
Runesson, U. (2007). A collective enquiry into critical aspects of teaching the concept of angles
Runesson, U. (20200415) Föreläsning på Jönköpings Högskola om Learning Study
Skolverket (2010) Utveckla din bedömarkompetens
Skolverket (2009) Vad påverkar resultaten i svensk grundskola
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2013 Kullered, Simonsson

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Tintin Kullered är sedan 1993grundskollärare för år 1-7 med Sv/So som inriktning. Har även läst 30 hp matematikutveckling på Jönköpings Högskola. Arbetar som klasslärare på mellanstadiet på Rimforsa skola.
Malin Simonsson arbetar som lärare och elevassistent på Rimforsa skola. Hon har en lärarexamen för de tidigare åren av grundskolan med inriktningarna svenska och matematik, och har breddat sig med specialpedagogik och matematikdidaktik, som är det hon brinner för.