Skolelever undervisar lärarstudenter om digital kompetens
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1761Keywords:
Didaktik och lärande, LärarutbildningAbstract
Den digitala samhällsutvecklingen skapar ett gigantiskt paradigmskifte för både skolan och lärarutbildningen. Här kan skolelever spela en viktig roll och bidra till lärarstudenters pedagogiska digitala kompetens.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Arnold, Erik. Giarracca, Flora. (2012), Getting the Balance – Basic Research, Missions and Governance for Horizon 2020. Technolopolis group.
Grönlund, Å. (2014). Att förändra skolan med teknik: Bortom en dator per elev. Örebro universitet, TMG Stockholm.
Hofstädtler, Christian; Prokop, Michael; Renner, Michael (2010). TitanPad.com. Hämtad den 5 september, 2016, https://titanpad.com/ep/about/about
Linköpings universitet, BESLUT. (2015). Skolsamverkan – övergripande organisation samt instruktioner för skolsamverkansforum och råd. Dnr LiU-2015-02110.
Lagerberg, H. (2010). Lärarna: om utövarna av en svår konst. ([Ny utg.]). Stockholm: Ordfront.
Reneland-Forsman, L. (2011). Problematisk frånvaro av digital kompetens i lärarutbildningen. Utbildning & lärande, en skriftserie från Avdelningen barns, ungas och vuxnas lärande. Vol 5, nr 1, 2011, Högskolan i Skövde.
Skolverket, (2016). Ny nationell strategi för att bättre ta tillvara möjligheterna med it i skolan. Hämtad den 2 september 2016, http://www.skolverket.se/om-skolverket/press/pressmeddelanden/2016/pressmeddelanden-2016-1.244816/ny-nationell-strategi-for-att-battre-ta-tillvara-mojligheterna-med-it-i-skolan-1.248733

Downloads
Published
How to Cite
License
Copyright (c) 2017 Skanetofth, Stenliden

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.