Categories
Published 2012-02-02
Keywords
- Skolbibliotek,
- Bibliotekarie,
- Lärare,
- Skolutveckling
How to Cite
Eriksson Gustavsson, A.-L. (2012). Att fokusera bibliotek. Venue, (1), 1–5. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1216
Abstract
Arbetet med förankring av synen på fokusbiblioteket som en central aktör i den pedagogiska verksamheten på skolorna behöver ständigt påminnas om, stärkas och intensifieras.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
- Berg, G. (2011). Skolledarskap och skolans frirum. Lund: Studentlitteratur.
- Eriksson Gustavsson, Anna-Lena (2012). Att fokusera bibliotek. En uppföljning av Linköpings kommuns satsning på fokusbibliotek. Linköping: Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Rapport.
- Haycock, K. (1995a). Research in Teacher-Librarianship and the Institutionalization of Change. School Library Media Quarterly, Summer, pp. 227-233.
- Haycock, K. (1995b). Research Imperatives for Information Professionals: Developing Foundations for Effectiveness. School Library Media Annual, vol. 13, pp. 113-126.
- Hell, M. (2011). Skolbiblioteksutveckling - skolutveckling. Lund: BTJ Förlag.
- Lance, K.C., Welborn, L. & Hamilton-Pennell, C. (1993). The Impact of School Library Media Centers on Academic Acheivement. Hi Willow Research and Publishing, Castle Rock, Colorado.
- Lance, K.C. (2001). Proof of the Power: Recent Research on the Impact of School Library Media Programs on the Academic Achievement of US Public School Students. ERIC, Clearinghouse on Information and Technology (BBB30993).
- Linköpings kommun (2010). Inbjudan att ansöka om fokusbibliotek. Utbildnings-, kultur- och fritidsförvaltningen, Utbildningskontoret, Linköpings kommun, 2010 03 30.
- Lonsdale, Michele (2003). Impact of School Libraries on Student Achievement: A Review of the Research. Australian Council for Educational Research.
- Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet: del 1 och 2, Lgr 11.
- Ontario Library Association (2006). School libraries and students achievement in Ontario. Toronto, Ontario: The Ontario Library Association.
- Prestebak, J. (2001). Standards: Recipes for Serving Student Achievement. Multimedia Schools, October, (accessed 16 October 2002)
- Skollag, SFS 2010:800. Stockholm: Utbildningsdepartementet.