Att fokusera bibliotek
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1216Keywords:
Skolbibliotek, Bibliotekarie, Lärare, SkolutvecklingAbstract
Arbetet med förankring av synen på fokusbiblioteket som en central aktör i den pedagogiska verksamheten på skolorna behöver ständigt påminnas om, stärkas och intensifieras.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Berg, G. (2011). Skolledarskap och skolans frirum. Lund: Studentlitteratur.
Eriksson Gustavsson, Anna-Lena (2012). Att fokusera bibliotek. En uppföljning av Linköpings kommuns satsning på fokusbibliotek. Linköping: Linköpings universitet, Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Rapport.
Haycock, K. (1995a). Research in Teacher-Librarianship and the Institutionalization of Change. School Library Media Quarterly, Summer, pp. 227-233.
Haycock, K. (1995b). Research Imperatives for Information Professionals: Developing Foundations for Effectiveness. School Library Media Annual, vol. 13, pp. 113-126.
Hell, M. (2011). Skolbiblioteksutveckling - skolutveckling. Lund: BTJ Förlag.
Lance, K.C., Welborn, L. & Hamilton-Pennell, C. (1993). The Impact of School Library Media Centers on Academic Acheivement. Hi Willow Research and Publishing, Castle Rock, Colorado.
Lance, K.C. (2001). Proof of the Power: Recent Research on the Impact of School Library Media Programs on the Academic Achievement of US Public School Students. ERIC, Clearinghouse on Information and Technology (BBB30993).
Linköpings kommun (2010). Inbjudan att ansöka om fokusbibliotek. Utbildnings-, kultur- och fritidsförvaltningen, Utbildningskontoret, Linköpings kommun, 2010 03 30.
Lonsdale, Michele (2003). Impact of School Libraries on Student Achievement: A Review of the Research. Australian Council for Educational Research.
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet: del 1 och 2, Lgr 11.
Ontario Library Association (2006). School libraries and students achievement in Ontario. Toronto, Ontario: The Ontario Library Association.
Prestebak, J. (2001). Standards: Recipes for Serving Student Achievement. Multimedia Schools, October, (accessed 16 October 2002)
Skollag, SFS 2010:800. Stockholm: Utbildningsdepartementet.

Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2012 Eriksson Gustavsson

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.