Published 2016-02-04
Keywords
- Fritidshem,
- Aktionsforskning,
- Skolutveckling
How to Cite
Abstract
Vad är fritidshemmets uppdrag och hur kan vi gemensamt formulera en fritidspedagogisk kärna? Det är frågor vi pedagoger ställer oss i ett pågående aktionsforskningsprojekt på Svärtingehus fritidshem.Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Elvstrand, H (2013). Den villkorade delaktigheten. I M: Jenssen & A. Fjällhed (red) Barns livsvillkor: i mötet mellan skola och fritidshem. Studentlitteratur: Lund.
Närvänen, AL. & Elvstrand, H. (2014). På väg att (om)skapa fritidshemskulturer: Om visioner och gränsdragningar och identitetsarbete. Barn, 3, 9–27.
Pihlgren, A. (2014). Fritidshemmets didaktik. Studentlitteratur: Lund.
Saar, T., Löfdahl, A. & Hjalmarsson, M. (2012). Kunskapsmöjligheter i svenska fritidshem, Nordisk barnehageforskning, 5, 1–13.
Skolverket. (2011). Lgr11, Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Stockholm: Skolverket.
Skolverket. (2014). Skolverkets Allmänna råd. Stockholm: Skolverket.