Tryggare barn på fritidshemmet – börjar med oss själva

Authors

  • Helene Elvstrand Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Lärande, Estetik, Naturvetenskap (LEN), Linköpings universitet
  • Josefin Hollertz Folkparksskolan, Norrköping
  • Anton Lilja Folkparksskolan, Norrköping
  • Jimmy Nergården Folkparksskolan, Norrköping
  • Erik Landers Folkparksskolan, Norrköping
  • Annette Berggren Folkparksskolan, Norrköping
  • Elsa Karlsson Folkparksskolan, Norrköping

DOI:

https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1765

Keywords:

Fritidshem, Skolutveckling

Abstract

Att ha kompisar, få leka och känna sig trygg med både vuxna och barn är något alla elever har rätt att känna och uppleva på sitt fritidshem. På Folkparksskolans fritidshem i Norrköping har vi de senaste åren aktivt arbetat med att utveckla våra arbetsformer för att alla elever ska uppleva glädje och trygghet på vårt fritidshem.

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.

Author Biographies

Helene Elvstrand, Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Lärande, Estetik, Naturvetenskap (LEN), Linköpings universitet

Helene Elvstrand Helene Elvstrand är universitetslektor i pedagogiskt arbete med inriktning mot fritidshem, institutionen  för samhälls- och välfärdsstudier på Linköpings universitet.

Josefin Hollertz, Folkparksskolan, Norrköping

Josefin Hollertz, grundlärare i fritidshem, Folkparksskolan.

Anton Lilja, Folkparksskolan, Norrköping

Anton Lilja, grundlärare i fritidshem, Folkparksskolan.

Jimmy Nergården, Folkparksskolan, Norrköping

Jimmy Nergården, grundlärare i fritidshem, Folkparksskolan.

Erik Landers, Folkparksskolan, Norrköping

Erik Landers, grundlärare i fritidshem, Folkparksskolan.

Annette Berggren, Folkparksskolan, Norrköping

Annette Berggren, grundlärare i fritidshem, Folkparksskolan.

Elsa Karlsson, Folkparksskolan, Norrköping

Elsa Karlsson, grundlärare i fritidshem, Folkparksskolan.

References

Närvänen, AL.& Elvstrand, H. (2015). Aktionsforskning, Venue. Linköpings universitet.

Skolverket (2014). Skolverkets Allmänna Råd, Stockholm. Skolverket. 

Ett barn sitter fokuserat och målar

Downloads

Published

2017-05-22

How to Cite

Elvstrand, H., Hollertz, J., Lilja, A., Nergården, J., Landers, E., Berggren, A., & Karlsson, E. (2017). Tryggare barn på fritidshemmet – börjar med oss själva. Venue, (12), 1–4. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1765

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>