Reading instruction to benefit boys’ reading.
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.5592Keywords:
reading instruction, boys’ reading instruction, evaluate, reading instrucreading instructio model for grades 1-3.for grades 1-3Abstract
“We describe the collaborative work of developing, implementing, and evaluating a reading instruction model to benefit boys’ reading in primary school. We are building the model based on interview results from teachers and boys within the framework of a ULF project.”
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Referenser
Gough, P. B., & Tunmer, W. E. (1986). Decoding, reading, and reading disability. Remedial and special education, 7(1), 6-10.
Jämställdhetsmyndigheten. (2023). Ogiltig frånvaro för jämställdhet, En uppföljning av det jämställdhetspolitiska delmålet om en jämställd utbildning. (Rapport 2023:16).
LegiLexi. se Tillgänglig via: Tillgänglig via: www.legilexi.se
Skolforskningsinstitutet. (2024). Aktivt jämställdhetsarbete i undervisningen. Tillgänglig via:https://www.skolfi.se/forskningssammanstallningar/systematiska-forskningssammanstallningar/aktivt-jamstalldhetsarbete-i-undervisningen/
Skolverket.se Tillgänglig via: https://www.skolverket.se/skolutveckling/statistik
Skolverket. (2023a). PIRLS 2021 Läsförmågan hos svenska elever i årskurs 4 i ett internationellt perspektiv. Skolverket.
Skolverket. (2023b). PISA 2022 15-åringars kunskaper i matematik, läsförståelse och naturvetenskap. Skolverkets rapportserie.
Zimmerman, F. (2018). Det tillåtande och det begränsande: en studie om pojkars syn på studier och ungdomars normer kring maskulinitet (Doktorsavhandling). Göteborgs universitet.
Vetenskapsrådet. (2024). God forskningssed.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2025 Ulrika Andersson

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.