Reading instruction to benefit boys’ reading.

Authors

  • Ulrika Andersson doktorand
  • Sara Liljeros
  • Camilla Molund
  • Stefan Gustafson

DOI:

https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.5592

Keywords:

reading instruction, boys’ reading instruction, evaluate, reading instrucreading instructio model for grades 1-3.for grades 1-3

Abstract

“We describe the collaborative work of developing, implementing, and evaluating a reading instruction model to benefit boys’ reading in primary school. We are building the model based on interview results from teachers and boys within the framework of a ULF project.”

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.

References

Referenser

Gough, P. B., & Tunmer, W. E. (1986). Decoding, reading, and reading disability. Remedial and special education, 7(1), 6-10.

Jämställdhetsmyndigheten. (2023). Ogiltig frånvaro för jämställdhet, En uppföljning av det jämställdhetspolitiska delmålet om en jämställd utbildning. (Rapport 2023:16).

LegiLexi. se Tillgänglig via: Tillgänglig via: www.legilexi.se

Skolforskningsinstitutet. (2024). Aktivt jämställdhetsarbete i undervisningen. Tillgänglig via:https://www.skolfi.se/forskningssammanstallningar/systematiska-forskningssammanstallningar/aktivt-jamstalldhetsarbete-i-undervisningen/

Skolverket.se Tillgänglig via: https://www.skolverket.se/skolutveckling/statistik

Skolverket. (2023a). PIRLS 2021 Läsförmågan hos svenska elever i årskurs 4 i ett internationellt perspektiv. Skolverket.

Skolverket. (2023b). PISA 2022 15-åringars kunskaper i matematik, läsförståelse och naturvetenskap. Skolverkets rapportserie.

Zimmerman, F. (2018). Det tillåtande och det begränsande: en studie om pojkars syn på studier och ungdomars normer kring maskulinitet (Doktorsavhandling). Göteborgs universitet.

Vetenskapsrådet. (2024). God forskningssed.

Foto: iStock

Downloads

Published

2025-01-24

How to Cite

Andersson, U., Liljeros, S., Molund, C., & Gustafson, S. (2025). Reading instruction to benefit boys’ reading. Venue, (27). https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.5592

Issue

Section

Utbildning, lärande och forskning (ULF)

Categories