Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
VENUE | Linköpings universitet
  • Published
    • Current
    • Theme number
    • Venue 10 year
    • Archives
  • Venue articles
  • ULF articles
  • Submissions
  • About Venue
    • About
    • Editorial guidelines
    • Editorial Team
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 9 (2015)

No. 9 (2015)

					View No. 9 (2015)
DOI: https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.2015.9
Published: 2015-12-14

Articles

  • Med filmen som redskap – ett projekt med syfte att utveckla den naturvetenskapliga laborationen

    Ragnhild Löfgren, Astrid Berg, Martin Nelzén
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Omslag på stödmaterialet.

    Att administrera övergångar: En analys av Skolverkets stödmaterial om övergångar i skolan

    Lina Lago, Maria Simonsson
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • En lärare på månen ser på sina elever på jorden.

    Brobyggande mellan teori och praktik

    Per Fibæk Laursen
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Rapportens omslag.

    OECD granskar svensk skola – hur påverkar det skolledare?

    Laila Niklasson
    1-4
    • PDF (Svenska)
  • Upsala universitet: "Tänka fritt är stort men tänka rätt är större".

    Skolans laborationer och traditionens makt

    Torodd Lunde
    1-4
    • PDF (Svenska)
  • Barngrupp med förskollärare.

    Klassledning och barnperspektivet

    Einar Sundsdal, Maria Øksnes
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Processschema för att lösa problem. Alla möjliga lösningar slutar i ovishet.

    Dilemma eller evidens? Hur tänker lärarstudenter kring klassrumsledarskap? [1]

    Gunnel Colnerud, Marcus Samuelsson
    1-5
    • PDF (Svenska)

From teachers

  • En mix av två världar – vägen från student till professionell lärare

    Camilla Edlund, Sofia Erlandsson, Kerstin Jansson, Jenny Nordahl, Nina Pettersson, Malgorzata Wesolowska
    1-4
    • PDF (Svenska)

About Venue

Venue wants to stimulate teachers in the school and educational researchers to a qualified exchange of ideas and knowledge through descriptions of experiences and research about preschool and school.

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Articles within the ULF project
    • Evaluation (ULF)
    • Ethics and values (ULF)
    • Multilingualism (ULF)
    • Preschool (ULF)
    • After-school center (ULF)
    • Leadership of teachers (ULF)
    • Mathematics (ULF)
    • Pedagogy, didactics and learning (ULF)
    • School development (ULF)
    • Social relations (ULF)
    • Swedish (ULF)
    • Teacher education (ULF)
    • Adult learning (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue articles
    • Evaluation (Venue)
    • Ethics and values (Venue)
    • Multilingualism (Venue)
    • Preschool (Venue)
    • After-school center (Venue)
    • Teacher's leadership (Venue)
    • Mathematics (Venue)
    • Musics, Physical education, Arts (Venue)
    • Natural Sciences and Technology (Venue)
    • Pedagogy, didactics and learning (Venue)
    • School development (Venue)
    • Social relations (Venue)
    • Special needs education (Venue)
    • Foreign languages (Venue)
    • Swedish (Venue)
    • Teacher education (Venue)
    • Adult learning (Venue)

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Creative Commons License
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Hosted by Linköping University Electronic Press

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.