Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
VENUE | Linköpings universitet
  • Publicerat
    • Senaste
    • Temanummer
    • Venue 10 år
    • Arkiv
  • Venue-artiklar
  • Utbildning, lärande, forskning (ULF)
  • Skicka in bidrag
  • Om Venue
    • Om
    • Redaktionella riktlinjer
    • Redaktion
    • Kontakt
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Nr 9 (2015)

Nr 9 (2015)

					Visa Nr 9 (2015)
DOI: https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.2015.9
Publicerad: 2015-12-14

Av Forskare

  • Med filmen som redskap – ett projekt med syfte att utveckla den naturvetenskapliga laborationen

    Ragnhild Löfgren, Astrid Berg, Martin Nelzén
    1-5
    • PDF
  • Omslag på stödmaterialet.

    Att administrera övergångar: En analys av Skolverkets stödmaterial om övergångar i skolan

    Lina Lago, Maria Simonsson
    1-5
    • PDF
  • En lärare på månen ser på sina elever på jorden.

    Brobyggande mellan teori och praktik

    Per Fibæk Laursen
    1-5
    • PDF
  • Rapportens omslag.

    OECD granskar svensk skola – hur påverkar det skolledare?

    Laila Niklasson
    1-4
    • PDF
  • Upsala universitet: "Tänka fritt är stort men tänka rätt är större".

    Skolans laborationer och traditionens makt

    Torodd Lunde
    1-4
    • PDF
  • Barngrupp med förskollärare.

    Klassledning och barnperspektivet

    Einar Sundsdal, Maria Øksnes
    1-5
    • PDF
  • Processschema för att lösa problem. Alla möjliga lösningar slutar i ovishet.

    Dilemma eller evidens? Hur tänker lärarstudenter kring klassrumsledarskap? [1]

    Gunnel Colnerud, Marcus Samuelsson
    1-5
    • PDF

Från fältet

  • En mix av två världar – vägen från student till professionell lärare

    Camilla Edlund, Sofia Erlandsson, Kerstin Jansson, Jenny Nordahl, Nina Pettersson, Malgorzata Wesolowska
    1-4
    • PDF

Om Venue

Venue vill stimulera dig inom skolvärlden och utbildningsforskare till ett kvalificerat tanke- och kunskapsutbyte genom beskrivningar av erfarenheter och forskning om förskola och skola.

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Artiklar inom ULF (Utbildning, Lärande, Forskning)
    • Bedömning (ULF)
    • Etik och värden (ULF)
    • Flerspråkighet (ULF)
    • Förskola (ULF)
    • Fritidshem (ULF)
    • Lärares ledarskap (ULF)
    • Matematik (ULF)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (ULF)
    • Skolutveckling (ULF)
    • Sociala relationer (ULF)
    • Svenska (ULF)
    • Lärarutbildning (ULF)
    • Vuxnas lärande (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue-artiklar
    • Bedömning (Venue)
    • Etik och värden (Venue)
    • Flerspråkighet (Venue)
    • Förskola (Venue)
    • Fritidshem (Venue)
    • Lärares ledarskap (Venue)
    • Matematik (Venue)
    • Musik, idrott, bild (Venue)
    • Naturvetenskap, teknik (Venue)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (Venue)
    • Skolutveckling (Venue)
    • Sociala relationer (Venue)
    • Specialpedagogik (Venue)
    • Främmande språk (Venue)
    • Svenska (Venue)
    • Lärarutbildning (Venue)
    • Vuxnas lärande (Venue)

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

Venue: Populärvetenskaplig tidskrift för forskning om skola och förskola
ISSN 2001-788X (Online)

Artiklar: © Författarna
Övrigt innehåll © 2012-2025 Venue
Creative Commons License
Om inget annat anges är verk from 2019 licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.

Tillhandahålls av Linköping University Electronic Press

Tillgänglighetsredogörelse

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.