Rundor med fokus på undervisningskvalitet: Professionell utveckling genom kollegialt lärande för lärare Henrik Lindqvist, Linköpings universitet, Jennifer Gore, University of Newcastle, Australien
Att utveckla arbetet med lek på fritidshem - Erfarenheter från ett aktionsforskningsprojekt Lina Lago, Helene Elvstrand, Marie Ekeroth-Mahrs, Carina Gustafsson, Linn Hermansson, Andreas Pettersson, Eva Svärd, Elizabeth Vermaat, Veronica Östling 1-5
Tryggare barn på fritidshemmet – börjar med oss själva Helene Elvstrand, Josefin Hollertz, Anton Lilja, Jimmy Nergården, Erik Landers, Annette Berggren, Elsa Karlsson 1-4
Hur reformer styr verksamhet på fritidshem Ragnhild Löfgren, Helene Elvstrand, Magnus Jansson, Håkan Löfgren 1-5
Att administrera övergångar: En analys av Skolverkets stödmaterial om övergångar i skolan Lina Lago, Maria Simonsson 1-5
Transformation, interaktion eller kunskapskonkurrens – Forskningsanvändning i praktiken Glenn Hultman 1-4
Stöd eller styrning – En analys av Skolverkets stödmaterial för förskoleklassen Lina Lago, Maria Simonsson 1-6
Samverkan mellan hem och fritidshem ska gynna skolresultaten Maria Simonsson, Helene Elvstrand, Kristina Hellberg 1-5
Läraren i centrum – skrivarcirkeln som handledning och kollegialt lärande Lars Kåreklint, Marcus Samuelsson 1-4