Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
VENUE | Linköpings universitet
  • Publicerat
    • Senaste
    • Temanummer
    • Venue 10 år
    • Arkiv
  • Venue-artiklar
  • Utbildning, lärande, forskning (ULF)
  • Skicka in bidrag
  • Om Venue
    • Om
    • Redaktionella riktlinjer
    • Redaktion
    • Kontakt
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Nr 25 (2024): Venue

Nr 25 (2024): Venue

					Visa Nr 25 (2024): Venue
DOI: https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.2024.25
Publicerad: 2024-03-25

Venue-artiklar

  • Åskådarnas roll i skolors arbete mot mobbning Betydelsen av tillit att försvara och moraliskt disengagemang

    Björn Sjögren
    • PDF
    • PDF
  • Alternativa sätt att beskriva nyblivna lärare

    Henrik Lindqvist, Geert Kelchtermans
    • PDF
  • Att verka som specialpedagog: Ett uppdrag under förhandling

    Adam Franzén, Motala kommun, Jenni Ek Andersson, Tofthagaskolan, Vaggeryds kommun, Henrik Lindqvist
    • PDF
  • Yrkesspråk möter skolspråk – uppstår kärlek?

    Håkan Johansson
    • PDF
  • Blivande lärares kunskap om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Olika perspektiv på vägar till ökad likvärdighet i skola och förskola

    Sofia Littmarck, Mathilda Hallberg
    • PDF

Om Venue

Venue vill stimulera dig inom skolvärlden och utbildningsforskare till ett kvalificerat tanke- och kunskapsutbyte genom beskrivningar av erfarenheter och forskning om förskola och skola.

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Artiklar inom ULF (Utbildning, Lärande, Forskning)
    • Bedömning (ULF)
    • Etik och värden (ULF)
    • Flerspråkighet (ULF)
    • Förskola (ULF)
    • Fritidshem (ULF)
    • Lärares ledarskap (ULF)
    • Matematik (ULF)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (ULF)
    • Skolutveckling (ULF)
    • Sociala relationer (ULF)
    • Svenska (ULF)
    • Lärarutbildning (ULF)
    • Vuxnas lärande (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue-artiklar
    • Bedömning (Venue)
    • Etik och värden (Venue)
    • Flerspråkighet (Venue)
    • Förskola (Venue)
    • Fritidshem (Venue)
    • Lärares ledarskap (Venue)
    • Matematik (Venue)
    • Musik, idrott, bild (Venue)
    • Naturvetenskap, teknik (Venue)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (Venue)
    • Skolutveckling (Venue)
    • Sociala relationer (Venue)
    • Specialpedagogik (Venue)
    • Främmande språk (Venue)
    • Svenska (Venue)
    • Lärarutbildning (Venue)
    • Vuxnas lärande (Venue)

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

Venue: Populärvetenskaplig tidskrift för forskning om skola och förskola
ISSN 2001-788X (Online)

Artiklar: © Författarna
Övrigt innehåll © 2012-2025 Venue
Creative Commons License
Om inget annat anges är verk from 2019 licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.

Tillhandahålls av Linköping University Electronic Press

Tillgänglighetsredogörelse

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.