Folkhögskollärare som folkbildare
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.13219Keywords:
Vuxnas lärande, folkbildning, FolkhögskolaAbstract
Folkhögskollärarna framstår som folkbildare med ett visst uppdrag. Men hur förhåller sig folkhögskollärarna till den idégrund som finns för skolans verksamhet? Per Andersson har undersökt hur lärarna ser på sitt arbete, kompetensbehoven samt förhållandet mellan individens utveckling och den samhälleliga inriktningen.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Andersson, Per, Rudberg, Kajsa, Rydenstam, Klas & Svensson, Lena. (2013). Att vara folkhögskollärare: förutsättningar, kompetensbehov och tidsanvändning. Stockholm: Folkbildningsrådet.
Folkbildningsrådet. (2013). Statens syfte med stöd till folkbildningen. Hämtad 2013-05-24 på http://www.folkbildning.se/Folkbildning/Statens-syfte-med-stod-till-folkbildningen
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2013 Andersson

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Per Andersson är professor i pedagogik inom Avdelningen för pedagogik och vuxnas lärande på Institutionen för beteendevetenskap och lärande vid Linköpings universitet.