Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
VENUE | Linköpings universitet
  • Published
    • Current
    • Theme number
    • Venue 10 year
    • Archives
  • Venue articles
  • ULF articles
  • Submissions
  • About Venue
    • About
    • Editorial guidelines
    • Editorial Team
    • Contact
  • Search
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 5 (2014)

No. 5 (2014)

DOI: https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.2014.5
Published: 2014-06-10

Articles

  • Bild på postersession.

    I learn so well when I try to explain to others

    Anna-Lena Göransson
    1-6
    • PDF (Svenska)
  • Läraren i centrum – skrivarcirkeln som handledning och kollegialt lärande

    Lars Kåreklint, Marcus Samuelsson
    1-4
    • PDF (Svenska)
  • Yes I can - Barn som räknar.

    Inre motivation positiv för elevers utveckling och lärande

    Tomas Jungert
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Lärares upplevelse av besvärande elevbeteende

    Marcus Samuelsson
    1-6
    • PDF (Svenska)
  • Lärarens individprojekt förvärvsarbete i skärningspunkten mellan skolans och hushållets respektive organisationsprojekt. Läraren har en inkomst från att genomföra arbetsrelaterade aktiviteter inom skolans organisationsprojekt i sitt individprojekt förvärvsarbete.

    Fullt upp från morgon till kväll

    Kajsa Ellegård
    1-14
    • PDF (Svenska)

From teachers

  • Läsande kvinna i profil.

    Läs för demokratins skull! Läsningens betydelse för omvärldsuppfattning och demokrati

    Peter Nyberg
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Bild på bokryggar, Damiens och Morgonsjärnan av Sven Delblanc.

    Om att spegla tidsandan i skönlitteratur – exemplet Sven Delblanc

    Leif Risberg
    1-4
    • pdf (Svenska)
  • Räkna på fingrarna: empatins, gränssättningens, samvarons, självkänslans och attitydens betydelse för barns och ungdomars psykiska hälsa och deras lärande.

    Föräldrar en källa till framgång på gymnasiet

    Fredrik Sjöström
    1-7
    • PDF (Svenska)
  • Tetrisspel som kunskapsmatris.

    Förståeligare betygssystem och minskad betygsstress – dokumentation som kommunikationsmedel

    Daniel Sandin
    1-6
    • PDF (Svenska)

About Venue

Venue wants to stimulate teachers in the school and educational researchers to a qualified exchange of ideas and knowledge through descriptions of experiences and research about preschool and school.

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Articles within the ULF project
    • Evaluation (ULF)
    • Ethics and values (ULF)
    • Multilingualism (ULF)
    • Preschool (ULF)
    • After-school center (ULF)
    • Leadership of teachers (ULF)
    • Mathematics (ULF)
    • Pedagogy, didactics and learning (ULF)
    • School development (ULF)
    • Social relations (ULF)
    • Swedish (ULF)
    • Teacher education (ULF)
    • Adult learning (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue articles
    • Evaluation (Venue)
    • Ethics and values (Venue)
    • Multilingualism (Venue)
    • Preschool (Venue)
    • After-school center (Venue)
    • Teacher's leadership (Venue)
    • Mathematics (Venue)
    • Musics, Physical education, Arts (Venue)
    • Natural Sciences and Technology (Venue)
    • Pedagogy, didactics and learning (Venue)
    • School development (Venue)
    • Social relations (Venue)
    • Special needs education (Venue)
    • Foreign languages (Venue)
    • Swedish (Venue)
    • Teacher education (Venue)
    • Adult learning (Venue)

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Creative Commons License
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Hosted by Linköping University Electronic Press

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.