Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
VENUE | Linköpings universitet
  • Publicerat
    • Senaste
    • Temanummer
    • Venue 10 år
    • Arkiv
  • Venue-artiklar
  • Utbildning, lärande, forskning (ULF)
  • Skicka in bidrag
  • Om Venue
    • Om
    • Redaktionella riktlinjer
    • Redaktion
    • Kontakt
  • Sök
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Nr 5 (2014)

Nr 5 (2014)

DOI: https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.2014.5
Publicerad: 2014-06-10

Av Forskare

  • Bild på postersession.

    ”Jag lär mig så bra när jag försöker förklara för andra”

    Anna-Lena Göransson
    1-6
    • PDF
  • Läraren i centrum – skrivarcirkeln som handledning och kollegialt lärande

    Lars Kåreklint, Marcus Samuelsson
    1-4
    • PDF
  • Yes I can - Barn som räknar.

    Inre motivation positiv för elevers utveckling och lärande

    Tomas Jungert
    1-5
    • PDF
  • Lärares upplevelse av besvärande elevbeteende

    Marcus Samuelsson
    1-6
    • PDF
  • Lärarens individprojekt förvärvsarbete i skärningspunkten mellan skolans och hushållets respektive organisationsprojekt. Läraren har en inkomst från att genomföra arbetsrelaterade aktiviteter inom skolans organisationsprojekt i sitt individprojekt förvärvsarbete.

    Fullt upp från morgon till kväll

    Kajsa Ellegård
    1-14
    • PDF

Från fältet

  • Läsande kvinna i profil.

    Läs för demokratins skull! Läsningens betydelse för omvärldsuppfattning och demokrati

    Peter Nyberg
    1-5
    • PDF
  • Bild på bokryggar, Damiens och Morgonsjärnan av Sven Delblanc.

    Om att spegla tidsandan i skönlitteratur – exemplet Sven Delblanc

    Leif Risberg
    1-4
    • pdf
  • Räkna på fingrarna: empatins, gränssättningens, samvarons, självkänslans och attitydens betydelse för barns och ungdomars psykiska hälsa och deras lärande.

    Föräldrar en källa till framgång på gymnasiet

    Fredrik Sjöström
    1-7
    • PDF
  • Tetrisspel som kunskapsmatris.

    Förståeligare betygssystem och minskad betygsstress – dokumentation som kommunikationsmedel

    Daniel Sandin
    1-6
    • PDF

Om Venue

Venue vill stimulera dig inom skolvärlden och utbildningsforskare till ett kvalificerat tanke- och kunskapsutbyte genom beskrivningar av erfarenheter och forskning om förskola och skola.

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Artiklar inom ULF (Utbildning, Lärande, Forskning)
    • Bedömning (ULF)
    • Etik och värden (ULF)
    • Flerspråkighet (ULF)
    • Förskola (ULF)
    • Fritidshem (ULF)
    • Lärares ledarskap (ULF)
    • Matematik (ULF)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (ULF)
    • Skolutveckling (ULF)
    • Sociala relationer (ULF)
    • Svenska (ULF)
    • Lärarutbildning (ULF)
    • Vuxnas lärande (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue-artiklar
    • Bedömning (Venue)
    • Etik och värden (Venue)
    • Flerspråkighet (Venue)
    • Förskola (Venue)
    • Fritidshem (Venue)
    • Lärares ledarskap (Venue)
    • Matematik (Venue)
    • Musik, idrott, bild (Venue)
    • Naturvetenskap, teknik (Venue)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (Venue)
    • Skolutveckling (Venue)
    • Sociala relationer (Venue)
    • Specialpedagogik (Venue)
    • Främmande språk (Venue)
    • Svenska (Venue)
    • Lärarutbildning (Venue)
    • Vuxnas lärande (Venue)

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

Venue: Populärvetenskaplig tidskrift för forskning om skola och förskola
ISSN 2001-788X (Online)

Artiklar: © Författarna
Övrigt innehåll © 2012-2025 Venue
Creative Commons License
Om inget annat anges är verk from 2019 licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.

Tillhandahålls av Linköping University Electronic Press

Tillgänglighetsredogörelse

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.