Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
VENUE | Linköpings universitet
  • Published
    • Current
    • Theme number
    • Venue 10 year
    • Archives
  • Venue articles
  • ULF articles
  • Submissions
  • About Venue
    • About
    • Editorial guidelines
    • Editorial Team
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 12 (2017)

No. 12 (2017)

					View No. 12 (2017)
DOI: https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.2017.12
Published: 2017-12-14

Articles

  • Ordmoln: eleverna, digital, lärande, verktyg med flera.

    Skolelever undervisar lärarstudenter om digital kompetens

    Anders Skanetofth, Linnea Stenliden
    1-6
    • PDF (Svenska)
  • Förskoleföräldrars tankar om utvecklingssamtal

    Alma Vladavic, Maria Simonsson, Ann-Marie Marie Markström
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Fokussamtal pågår.

    Fokusgruppssamtal om svåra frågor

    Ann-Marie Markström, Ann-Charlott Münger
    1-4
    • PDF (Svenska)
  • Bild från filmen Hets (1944). Jan-Erik (Alf Kjellin) blir terroriserad av sin latinlärare. Det slutar med att han blir relegerad från skolan och missar studentexamen.

    Lärar-elev-relationens betydelse och lärarens relationskompetens

    Louise Klinge
    1-4
    • PDF (Svenska)
  • Bilder på blå och röda händer, som har stoppats i kallt respektive varmt vatten.

    Kroppsligt förankrad kognition

    Fredrik Jeppsson
    1-4
    • PDF (Svenska)
  • Ett barn sitter fokuserat och målar

    Tryggare barn på fritidshemmet – börjar med oss själva

    Helene Elvstrand, Josefin Hollertz, Anton Lilja, Jimmy Nergården, Erik Landers, Annette Berggren, Elsa Karlsson
    1-4
    • PDF (Svenska)
  • Texten "innan du frågar mig: Läs instruktionerna, titta på tavlan, fundera själv, fråga bästa kompisen" i ett hörn på en white board.

    Förstår, följer och har elever nytta av lärares instruktioner?

    Marcus Samuelsson
    1-4
    • PDF (Svenska)
  • Två elever löse matteproblem tillsammans.

    Den viktiga klassrumsdialogen

    Karin Forslund
    1-5
    • PDF (Svenska)

About Venue

Venue wants to stimulate teachers in the school and educational researchers to a qualified exchange of ideas and knowledge through descriptions of experiences and research about preschool and school.

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Articles within the ULF project
    • Evaluation (ULF)
    • Ethics and values (ULF)
    • Multilingualism (ULF)
    • Preschool (ULF)
    • After-school center (ULF)
    • Leadership of teachers (ULF)
    • Mathematics (ULF)
    • Pedagogy, didactics and learning (ULF)
    • School development (ULF)
    • Social relations (ULF)
    • Swedish (ULF)
    • Teacher education (ULF)
    • Adult learning (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue articles
    • Evaluation (Venue)
    • Ethics and values (Venue)
    • Multilingualism (Venue)
    • Preschool (Venue)
    • After-school center (Venue)
    • Teacher's leadership (Venue)
    • Mathematics (Venue)
    • Musics, Physical education, Arts (Venue)
    • Natural Sciences and Technology (Venue)
    • Pedagogy, didactics and learning (Venue)
    • School development (Venue)
    • Social relations (Venue)
    • Special needs education (Venue)
    • Foreign languages (Venue)
    • Swedish (Venue)
    • Teacher education (Venue)
    • Adult learning (Venue)

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Creative Commons License
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Hosted by Linköping University Electronic Press

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.