Förstår, följer och har elever nytta av lärares instruktioner?

Authors

  • Marcus Samuelsson Avdelningen för utbildningsvetenskap och språk, Högskolan i Väst

DOI:

https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1763

Keywords:

Didaktik och lärande, Ledarskap i klassrummet, Lärarutbildning

Abstract

Behöver elever vara detektiver för att förstå lärares instruktioner eller har de lärt sig att följa instruktionernas logik fastän de inte går att få ihop?

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.

Author Biography

Marcus Samuelsson, Avdelningen för utbildningsvetenskap och språk, Högskolan i Väst

Marcus Samuelsson Marcus Samuelsson, leg slöjdlärare och biträdande professor i pedagogik på Högskolan Väst. Forskar och undervisar om ledarskap i klassrummet, barns motstånd i skolan som institution, simuleringar, slöjd, sommarkollo och hur ungdomar hanterar socialt tryck från kompisar och vårdnadshavare.

Texten "innan du frågar mig: Läs instruktionerna, titta på tavlan, fundera själv, fråga bästa kompisen" i ett hörn på en white board.

Downloads

Published

2017-05-04

How to Cite

Samuelsson, M. (2017). Förstår, följer och har elever nytta av lärares instruktioner? . Venue, (12), 1–4. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1763

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>