Förstår, följer och har elever nytta av lärares instruktioner?
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1763Keywords:
Didaktik och lärande, Ledarskap i klassrummet, LärarutbildningAbstract
Behöver elever vara detektiver för att förstå lärares instruktioner eller har de lärt sig att följa instruktionernas logik fastän de inte går att få ihop?
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2017 Samuelsson

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Marcus Samuelsson, leg slöjdlärare och biträdande professor i pedagogik på Högskolan Väst. Forskar och undervisar om ledarskap i klassrummet, barns motstånd i skolan som institution, simuleringar, slöjd, sommarkollo och hur ungdomar hanterar socialt tryck från kompisar och vårdnadshavare.