Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
VENUE | Linköpings universitet
  • Published
    • Current
    • Theme number
    • Venue 10 year
    • Archives
  • Venue articles
  • ULF articles
  • Submissions
  • About Venue
    • About
    • Editorial guidelines
    • Editorial Team
    • Contact
  • Search
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 11 (2016)

No. 11 (2016)

					View No. 11 (2016)
DOI: https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.2016.11
Published: 2016-12-08

Articles

  • Två förskolebarn som leker på golvet.

    Forskares tillträde till förskolan – barn som gatekeepers

    Maria Simonsson, Mia Thorell
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Killar och tjejer upplever matematikundervisning på olika sätt

    Marcus Samuelsson, Joakim Samuelsson
    1-3
    • PDF (Svenska)
  • Tweets med ordet Anmäld markerade.

    Anmäld till Skolinspektionen

    Magnus Nyberg Blixt
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Vägskyltar som pekar mot varandra. På den ena står Teori, på den andra Praktik.

    Ett fall framåt: case i förskollärarutbildningen

    Lina Lago, Alma Vladavic, Helene Elvstrand
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Olika leksaker

    Lek för att utveckla sociala förmågor på fritidshemmet

    Helene Elvstrand, Caroline Eneland, Marie Karlsson, Christian Sjöö
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Designmodell för undervisning och lärande: interaktiv zon för utbildning och lärande i skärningen mellan design för undervisning (lärare) och design för lärande (elever).

    Design för undervisning och lärande – ett didaktiskt verktyg

    Trond Eiliv Hauge
    1-5
    • PDF (Svenska)
  • Musiklektion.

    ”Man ser på kroppen att de hör pulsen”

    Pernilla Ahlstrand
    1-4
    • PDF (Svenska)
  • Nätverk över Englandskarta.

    Working with Schools in Disadvantaged Urban Contexts

    Christopher Day
    1-9
    • PDF (Svenska)

About Venue

Venue wants to stimulate teachers in the school and educational researchers to a qualified exchange of ideas and knowledge through descriptions of experiences and research about preschool and school.

Make a Submission

Make a Submission

Language

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Articles within the ULF project
    • Evaluation (ULF)
    • Ethics and values (ULF)
    • Multilingualism (ULF)
    • Preschool (ULF)
    • After-school center (ULF)
    • Leadership of teachers (ULF)
    • Mathematics (ULF)
    • Pedagogy, didactics and learning (ULF)
    • School development (ULF)
    • Social relations (ULF)
    • Swedish (ULF)
    • Teacher education (ULF)
    • Adult learning (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue articles
    • Evaluation (Venue)
    • Ethics and values (Venue)
    • Multilingualism (Venue)
    • Preschool (Venue)
    • After-school center (Venue)
    • Teacher's leadership (Venue)
    • Mathematics (Venue)
    • Musics, Physical education, Arts (Venue)
    • Natural Sciences and Technology (Venue)
    • Pedagogy, didactics and learning (Venue)
    • School development (Venue)
    • Social relations (Venue)
    • Special needs education (Venue)
    • Foreign languages (Venue)
    • Swedish (Venue)
    • Teacher education (Venue)
    • Adult learning (Venue)

Current Issue

  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

Creative Commons License
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Hosted by Linköping University Electronic Press

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.