Hoppa till huvudinnehåll Hoppa till primär navigationsmeny Hoppa till sidfot
VENUE | Linköpings universitet
  • Publicerat
    • Senaste
    • Temanummer
    • Venue 10 år
    • Arkiv
  • Venue-artiklar
  • Utbildning, lärande, forskning (ULF)
  • Skicka in bidrag
  • Om Venue
    • Om
    • Redaktionella riktlinjer
    • Redaktion
    • Kontakt
  • Sök
Sök
  • Registrera
  • Logga in
  1. Hem /
  2. Arkiv /
  3. Nr 11 (2016)

Nr 11 (2016)

					Visa Nr 11 (2016)
DOI: https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.2016.11
Publicerad: 2016-12-08

Av Forskare

  • Nätverk över Englandskarta.

    Arbeta med skolor i missgynnade stadsmiljöer

    Christopher Day
    1-9
    • PDF
  • Två förskolebarn som leker på golvet.

    Forskares tillträde till förskolan – barn som gatekeepers

    Maria Simonsson, Mia Thorell
    1-5
    • PDF
  • Killar och tjejer upplever matematikundervisning på olika sätt

    Marcus Samuelsson, Joakim Samuelsson
    1-3
    • PDF
  • Tweets med ordet Anmäld markerade.

    Anmäld till Skolinspektionen

    Magnus Nyberg Blixt
    1-5
    • PDF
  • Vägskyltar som pekar mot varandra. På den ena står Teori, på den andra Praktik.

    Ett fall framåt: case i förskollärarutbildningen

    Lina Lago, Alma Vladavic, Helene Elvstrand
    1-5
    • PDF
  • Olika leksaker

    Lek för att utveckla sociala förmågor på fritidshemmet

    Helene Elvstrand, Caroline Eneland, Marie Karlsson, Christian Sjöö
    1-5
    • PDF
  • Designmodell för undervisning och lärande: interaktiv zon för utbildning och lärande i skärningen mellan design för undervisning (lärare) och design för lärande (elever).

    Design för undervisning och lärande – ett didaktiskt verktyg

    Trond Eiliv Hauge
    1-5
    • PDF
  • Musiklektion.

    ”Man ser på kroppen att de hör pulsen”

    Pernilla Ahlstrand
    1-4
    • PDF

Om Venue

Venue vill stimulera dig inom skolvärlden och utbildningsforskare till ett kvalificerat tanke- och kunskapsutbyte genom beskrivningar av erfarenheter och forskning om förskola och skola.

Skicka in bidrag

Skicka in bidrag

Språk

  • English
  • Svenska

Browse

  • Categories
    • Artiklar inom ULF (Utbildning, Lärande, Forskning)
    • Bedömning (ULF)
    • Etik och värden (ULF)
    • Flerspråkighet (ULF)
    • Förskola (ULF)
    • Fritidshem (ULF)
    • Lärares ledarskap (ULF)
    • Matematik (ULF)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (ULF)
    • Skolutveckling (ULF)
    • Sociala relationer (ULF)
    • Svenska (ULF)
    • Lärarutbildning (ULF)
    • Vuxnas lärande (ULF)
    • Jubileumsnummer: Venue 10 år
    • Venue-artiklar
    • Bedömning (Venue)
    • Etik och värden (Venue)
    • Flerspråkighet (Venue)
    • Förskola (Venue)
    • Fritidshem (Venue)
    • Lärares ledarskap (Venue)
    • Matematik (Venue)
    • Musik, idrott, bild (Venue)
    • Naturvetenskap, teknik (Venue)
    • Pedagogik, didaktik och lärande (Venue)
    • Skolutveckling (Venue)
    • Sociala relationer (Venue)
    • Specialpedagogik (Venue)
    • Främmande språk (Venue)
    • Svenska (Venue)
    • Lärarutbildning (Venue)
    • Vuxnas lärande (Venue)

Senaste numret

  • Atom-logotyp
  • RSS2-logotyp
  • RSS1-logotyp

Venue: Populärvetenskaplig tidskrift för forskning om skola och förskola
ISSN 2001-788X (Online)

Artiklar: © Författarna
Övrigt innehåll © 2012-2025 Venue
Creative Commons License
Om inget annat anges är verk from 2019 licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.

Tillhandahålls av Linköping University Electronic Press

Tillgänglighetsredogörelse

Mer information om det här publiceringssystemet, Plattform och Arbetsflöde av OJS/PKP.