
Published 2015-12-04
Keywords
- Ledarskap i klassrummet
How to Cite
Copyright (c) 2015 Colnerud, Samuelsson

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Abstract
Lärarstudenter använder två huvudsakliga strategier för att utveckla sin beredskap att utöva ledarskap i klassrummet. Antingen kan de utveckla en imaginär säkerhet eller en identifierad osäkerhet . Det framkommer av ett aktuellt forskningsprojekt [2] vid Linköpings universitet.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Brophy, J. (1988). Educating teachers about managing classrooms and students. Teaching and Teacher Education, 4(1), sid 1–18.
Colnerud, G., Karlsson, I., & Szklarski, A. (2008). Alltid redo. Lärarstudenters handlingsberedskap för varierande uppgifter i klassrummet. Linköping: Linköpings universitet.
Jones, V. (2006). How do teachers learn to be effective classroom managers? In C. M. Evertson & C. S. Weinstein (Eds.), Handbook of Classroom Management. Research, Practice and Contemporary Issues (sid 887–907). New Jersey: Lawrence Erlbaum.
Rolf, B. (2006). Tre kunskapsmodeller. In Bronäs A., & Selander, S. (Eds.), Verklighet verklighet: Teori och praktik i lärarutbildning (sid 74–98). Stockholm: Norstedts Akademiska förlag.
Samuelsson, M & Colnerud, G. (2015). Student teachers’ perceptions regarding the challenges of leadership. I: D. Garbett, & A. Ovens, (Editors) Teaching for tomorrow today. Auckland: International Association of Teachers and Teaching and Edify Ltd, sid 312–320.
Sockett, H. & LePage, P. (2002). The missing language of the classroom. Teaching and Teacher Education, 18, sid 159–171.
Wubbels, T. (2011). An international perspective on classroom management: what should prospective teachers learn? Teaching Education, 22(2), sid 113–131.