Lek för att utveckla sociala förmågor på fritidshemmet
DOI:
https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.16512Keywords:
Lek, FritidshemAbstract
Lek är något som sker hela tiden och på olika sätt bland barn. På Ektorpsringens fritidshem har vi pedagoger de senaste åren arbetat för att utveckla vår medvetenhet och vårt förhållningssätt kring lek. I artikeln beskriver vi och exemplifierar arbetssätt för att utveckla lek på fritidshemmet som pedagogisk metod.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Kane, E. (2011). Den livsviktiga leken. I Fritidshemmet (red), A. Pihlgren. Studentlitteratur: Lund. s 221-242.
Närvänen, AL. & Elvstrand, H. (2015). Aktionsforskning på fritidshem – villkor och möjligheter. Venue. Linköpings universitet.
1. Fritidshemsråd är ett demokratiskt forum på fritidshemmet där elever och pedagoger diskuterar verksamheten och tillsammans utformar de olika aktiviteterna
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2016 Elvstrand, Eneland, Karlsson, Sjöö

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Unless otherwise stated, works from 2019 are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Helene Elvstrand är universitetslektor i pedagogiskt arbete med inriktning mot fritidshem, institutionen för samhälls- och välfärdsstudier på Linköpings universitet.
Caroline Eneland, fritidspedagog
Marie Karlsson, fritidspedagog
Christian Sjöö, lärare i fritidshem