No. 5 (2014)
Articles

Läraren i centrum – skrivarcirkeln som handledning och kollegialt lärande

Lars Kåreklint
Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Pedagogik och didaktik, Linköpings universitet
Bio
Marcus Samuelsson
Institutionen för beteendevetenskap och lärande, Pedagogik och didaktik, Linköpings universitet
Bio
Categories

Published 2014-05-08

Keywords

  • Skolutveckling

How to Cite

Kåreklint, L., & Samuelsson, M. (2014). Läraren i centrum – skrivarcirkeln som handledning och kollegialt lärande. Venue, (5), 1–4. https://doi.org/10.3384/venue.2001-788X.1435

Abstract

Lärares erfarenheter är det som bygger upp den beprövade erfarenhet som skolans utbildning ska vila på. Idag lyfter allt fler, såväl forskare som beslutsfattare, fram läraren som en av de viktigaste nycklarna till en framgångsrik skola.

Full-text of the article is available for this locale: Svenska.

References

  1. Prop 2009/10:165. Den nya skollagen – för kunskap, valfrihet och trygghet.  Stockholm: Utbildningsdepartementet.

  2. SFS 2010:800. Skollag. Stockholm: Utbildningsdepartementet.