Published 2015-03-17
Keywords
- Aktionsforskning,
- Fritidshem
How to Cite
Abstract
Hur kan forskare och pedagoger tillsammans utveckla verksamheten på fritidshem? Aktionsforskning är ett sätt att gemensamt verka för verksamhetsutveckling och kvalitetsförbättring.
Full-text of the article is available for this locale: Svenska.
References
Aagaard Nielsen, K. & Nielsen, Steen, B. 2006. Methodologies in Action Research. . In K. Aagaard Nielsen & L. Svensson (red.) Action and Interactive Research. Beyond practice and theory. Maastricht: Shaker Publishing.63-87.
Abawi, L. 2013. School meaning systems: The symbiotic nature of culture and ’languague – in-use’. Improving Schools 16: 89-106.
Hemmings, A. 2012. Four Rs for urban high school reform: Re-envisioning, reculturation, restructuring, and remoralization. Improving Schools 15: 198-210.
Kemmis, S. 2010. What is to be done? The place of action research. Educational Action Research. 18: 417-427.
Lgr11, Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Stockholm: Skolverket.
Närvänen, A. & Elvstrand, H. (2014). På väg att (om)skapa fritidshemskulturer. Om visioner, gränsdragningar och identitetsarbete. Barn. Forskning om barn og barndom i norden 3: (9-25).
Schön, D. 1987. Educating the reflective practitioner. San Fransisco: Jossey-Bass.
Stringer, E.T. 200. Action research. (3. ed.) Los Angeles: Sage
Westlander, G. 2006. Researcher Roles in Action Research. . In K. Aagaard Nielsen & L. Svensson (red.) Action and Interactive Research. Beyond practice and theory. Maastricht: Shaker Publishing. 45-61.